مقالات

سدیم هگزا متافسفات

سدیم هگزا متافسفات

سدیم هگزا متافسفات

سدیم هگزامتافسفات یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر بی رنگ یا بلوری تولید می‌شود. این ترکیب شیمیایی در واقع نمایندهٔ فراوانی از فسفات‌های آلی است که در سلول‌های بدن ما یافت می‌شود. این ترکیب به عنوان یک مادهٔ مؤثر و مهم در پروتکل‌های بیوشیمیایی، شیمیایی و داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

در زمینهٔ داروسازی، سدیم هگزامتافسفات به عنوان یک عامل شیمیایی که قابلیت انتقال یون‌ها را داراست، استفاده می‌شود. برای مثال، این ترکیب در درمان بیماری‌های مرتبط با کلسیم مانند اوستئوپروز و همچنین در درمان برخی اختلالات نورولوژیکی و قلبی-عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به علاوه، سدیم هگزامتافسفات به عنوان یک عامل شیمیایی در تهیهٔ برخی مواد شیمیایی و صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

مشخصه های سدیم هگزامتافسفات درجه یک

 

سدیم هگزامتافسفات یک ترکیب شیمیایی درجه یک است، به این معنی که ترکیبی است که فقط شامل یک عنصر شیمیایی، یعنی سدیم (Na) و یک گروه عامل شیمیایی، یعنی هگزافسفات (HPO4)6- است.

درجه یک بودن این ترکیب به معنی این است که هر یک از اتم‌های سدیم در آن با یک گروه هگزافسفات متصل است و این ارتباطات تکراری نیستند. به عنوان مثال، درجه یک بودن سدیم هگزامتافسفات به معنی این است که هر یک از گروه‌های هگزافسفات مستقل از یکدیگر به یک اتم سدیم وصل شده‌اند و تعداد اتم‌های سدیم در ترکیب، با تعداد گروه‌های هگزافسفات برابر است.

در کل، سدیم هگزامتافسفات به عنوان یک ترکیب شیمیایی درجه یک دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی خاصی است که در کاربردهای مختلف آن اهمیت دارد.

 

مهمترین کاربرد هگزامتافسفات در صنایع

 

هگزامتافسفات (HMT) یک ترکیب شیمیایی مهم است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مهمترین کاربردهای هگزامتافسفات در صنایع عبارتند از:

1- صنایع دارویی: هگزامتافسفات به عنوان عامل اصلی در برخی داروها مانند داروهای کاهنده کلسیم، درمان بیماری های اسکلتی، اختلالات قلبی، درمان بیماری های کلیوی و … به کار می‌رود.

2- صنایع پتروشیمی: هگزامتافسفات در صنایع پتروشیمی به عنوان کاتالیزورهایی برای تولید پلیمرهایی مانند پلی استایرن و پلی پروپیلن به کار می‌رود.

3- صنایع غذایی: هگزامتافسفات به عنوان یک ماده حافظه کننده غذا و یا در تولید برخی از مواد غذایی مانند آرد، محصولات پختنی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- صنایع آب و فاضلاب: هگزامتافسفات به عنوان یک ماده نرم‌کننده آب، در صنایع آب و فاضلاب به کار می‌رود.

5- صنایع فلزی: هگزامتافسفات در صنایع فلزی به عنوان یک ماده پرکننده در فرآیند رسوب‌گیری و رنگبری فلزها به کار می‌رود.

به طور کلی، هگزامتافسفات به عنوان یک ماده شیمیایی چندمنظوره، در صنایع مختلف به کار می‌رود و نقش مهمی در تولید برخی محصولات از جمله داروها، پلیمرها، مواد غذایی و غیره دارد.

 

پلی آلومینیوم کلراید
شرکت شیمیایی فن آوران آب یکی از بزرگترین واردکنندگان پلی آلومینیوم کلراید در کشور می باشد.
شما میتوانید برای استعلام قیمت و پلی آلومینیوم کلراید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس ☎️ : 02188766975
استعلام سریع 📱 : 09192999678

 

 

هگزا متا فسفات سدیم چیست؟

هگزا متا فسفات سدیم، از نظر شکل ظاهری ترکیبی جامد و سفید رنگ است و در آب محلول می‌باشد. این ترکیب، توانایی جذب رطوبت هوا را دارد و می‌تواند با یون‌های فلزی واکنش دهد. به عنوان یک گیرنده استفاده می‌شود و در طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله افزودنی غذایی، کاربرد دارد.

📌 مطالب پیشنهادی :

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *