مقالات

کربن فعال پودری (کربن اکتیو پودری)

کربن فعال پودری (کربن اکتیو پودری)

پودر زغال فعال

پودر زغال فعال یک جزء سیاه بدون بو و طعم است که در دماهای بالا و بدون اکسیژن تولید می‌شود. این پودر، که به نام‌های زغال اکتیو یا زغال فعال نیز شناخته می‌شود، در فرایند تصفیه آب و حذف رنگ، بو، و مزه کلر نقش مهمی دارد.

زغال فعال، نوعی زغال است که در دماهای بسیار بالا با اکسیژن تصفیه شده و ساختار داخلی آن تغییر یافته، اندازه منافذ کاهش می‌یابد و سطح آن افزایش می‌یابد.

پودر کربن فعال، یک پودر سیاه بدون بو و طعم است که از مواد حاوی کربن مانند چوب تهیه می‌شود. این زغال فعال با فعال شدن، قابلیت جذب مواد مختلف را پیدا می‌کند و در صورت نیاز، به پودر تبدیل می‌شود.

کربن فعال یک ماده با ساختار پوک و سطح داخلی بالاست که به دلیل خصوصیات مانند ظرفیت جذب بالا و قیمت مناسب، در تصفیه آب، حذف بو و رنگ، بازیافت حلال، و تصفیه هوا (مانند در رستوران‌ها و صنایع غذائی و شیمیائی) استفاده می‌شود.

زغال فعال از قرن ۱۸ میلادی مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک جاذب در تصفیه آب و جلوگیری از مسمومیت در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

مکانیسم تولید زغال فعال شامل سوزاندن مواد حاوی کربن مانند چوب در دماهای بسیار بالا، انجام فرآیندهای شیمیایی با استفاده از اکسیژن، بخار، اسیدها، و دی اکسید کربن می‌شود. این فرآیند باعث افزایش سطح و ایجاد سوراخ‌ها و شکاف‌هایی در ذرات زغال می‌شود، که سطح کلی آن را به شدت افزایش می‌دهد.

کربن اکتیو پایه نارگیل

کربن فعال پودری

حالت فیزیکی: جامد بصورت پودری

رنگ محصول: بازه خاکستری تا سیاه تیره

کربن فعال پودری (کربن اکتیو پودری) یا به اصطلاح زغال فعال شده، کربن فعال اولین بار 2000 سال پیش جهت تصفیه آب بکار برده شد. از آن زمان تا قرن بیستم از کربن فعال به شکل پودری استفاده می‌شد. در ابتدا از آن برای رنگبری شکر استفاده می‌شد و امروز یعنی از سال 1930 به بعد برای حذف طعم و بوی بد از آب بطور گسترده استفاده می‌شود. به تدریج شکل گرانولی کربن فعال رایج شد که اولین بار از آن در ساخت ماسک‌های ضد گاز در جنگ جهانی اول استفاده شد و امروزه از آن در تصفیه آب، بازیافت حلالها و تصفیه هوا استفاده می‌شود.

فرآیند تولید آن بدین صورت است که پس از تولید محصول کربن فعال گرانول، محصول تولید شده به بخش میکرونایزر رفته و کربن فعال پودری تولید می‌شود. این محصول بیشتر در فاز مایع و مواد افزودنی مورد استفاده قرار می‌گرد و با سطح جذب بالایی که برخوردار است پس از یکبار استفاده مواد مورد نیاز را کاملا جذب کرده و از بستر خارج می‌گردد.

کربن فعال پودری بعلت حساسیت در صنایع غذایی و خوراکی در بیشتر مواقع بصورت شیمیایی تولید می‌شود که علاوه بر جذب انتخابی، بصورت خالص و بدون ناخالصی‌های مضر از جمله ویژگی‌های این محصول می‌باشد.فناوران آب شیمی گستر اولین و تنها وارد کننده  کربن فعال در کشور می‌باشد.

برخی از کاربرد‌های کربن فعال پودری و مزیت‌های کالای ما به شرح زیر است:

  • صنایع خوراک دام (کربن فعال با جذب بالای سموم و باکتری‌ها، بدون ناخالصی و عدم واکنش با ترکیبات دیگر…)
  • صنایع دارویی (کربن فعال با قابلیت تصفیه سریع و کامل داروها و ویتامین‌های حساس)
  • صنایع تصفیه فاضلاب (کربن فعال با قابلیت تصفیه مواد آلی و فلزات سنگین و…)
  • صنایع غذایی (کربن فعال جهت تصفیه قندو شکر و فروکتوز و گلوکز و نوشیدنی‌ها با قدرت جذب متیلن بلو بالا و دانه بندی یکنواخت)
  • صنایع شیمیایی (کربن فعال جهت تصفیه مایعات و حلال‌های آلی…)

و…

کربن اکتیو پودری
شرکت شیمیایی فناوران آب یکی از بزرگترین واردکنندگان کربن اکتیو پودری در کشور می باشد.
شما میتوانید برای استعلام قیمت و کربن اکتیو پودری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس ☎️ : 02188766975
استعلام سریع 📱 : 09192999678

 

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *